reklama

Ďakujem „pán doktor“........za problémy

Poznáte to, klasické príznaky choroby.....teplota, bolesti hrdla, a celková únava organizmu. Tak som sa rozhodla, že vo štvrtok navštívim svojho obvodného lekára.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Pustili ma skôr z roboty, lebo sa nemohli pozerať na moje neustále kýchanie a soplenie. V čakárni bolo málo ľudí, tak som sa posadila a čakala.

 Keď som vošla do ordinácie, zaskočilo ma doktorove „privítanie“. „Tak, čo Vám je?“

Sadla som si a na stôl položila preukaz poistenca. „Dobrý deň, prišla som, pretože ma bolí hrdlo, mám teplotu“....atď, a vymenovala som mu príznaky.  

„Hm.....ok, tak vyplazte jazyk a urobte aaaaaaaaaa“ povedal. Túto časť vyšetrenia nenávidím..... 

„No, máte zapálené hrdlo, tam Vám dáme antibiotika. Je to angína.“ Vytlačil mi recept a ešte mi povedal, že je dobré si k tomu dokúpiť nejaké kvapky na kašel a do nosa. To ma trochu zaskočilo....vždy mi to predsa písal na recept. Keď som sa ho spýtala, prečo mi to nepredpísal, povedal, že však je to voľne dostupné v lekárni, načo to bude predpisovať. Ok, čo som na to mala povedať?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Bolo mi podozrivé, že mi dal antibiotiká bez toho, aby sa spýtal, kedy som ich brala naposledy, ale myslela som si, že si pozrel moje predošlé záznamy.

 Celé toto vyšetrenie aj s konverzáciou trvalo necelé dve minúty. Pred ordináciou ma čakal frajer. „To už si vybavená???“ neveriacky sa spýtal.

Pokrčila som plecami. „Hm...vidíš, vravela som ti, že takýto doktor môžem byť aj ja.“rezignovane som poznamenala. 

Ako tak vychádzame z polikliniky, všimla som si, že na recepte je napísané iné meno, a rodné číslo. Mojej sestry. Aj ona navšetvuje tohto doktora. Zahrešila som a vybrala sa naspäť do ordinácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 „To si mu nedala preukaz poistenca?“ spýtal sa ma frajer.

„Keď ti poviem, že ho mal položený na stole a ani sa naňho nepozrel, uveríš mi?“ odpovedala som.„Takže on sa ani nepozrel, komu vypisuje recept?“ neveriacky sa spýtal.

„Vieš, že tam chodí aj segra, jej meno začína na D, moje na M a z toho usudzujem, že si klikol v compe na priezvisko a vyhodilo to jej meno, tak si s tým nerobil ťažkú hlavu a vypísal to na ňu.“ vysvetlila som mu situáciu.

 Zaklopala som.

 „Pán doktor, nehnevajte sa, ale recept ste vypísali na moju sestru, mohli by ste to opraviť?“spýtala som sa.

„Aha...ukážte. No, Vy ste Martina, nie Daniella, že?“ No to je postreh...pomyslela som si v duchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sestrička vytiahla moju kartu z kartotéky. Všimla som si, že so sestrou máme karty hneď vedľa seba. Jediný rozdiel je v tom, že moja je zelená a jej biela. Detail.

 „Nooo...ale Vy ste brali antibiotiká pred mesiacom.“povedal doktor.

„Áno, brala som. Dokonca tie isté, ktoré ste mi predpísal teraz.“poznamenala som. Stihla som si to prečítať v karte, keď ju sestrička otorila. 

„Tak to Vám budeme musieť dať niečo iné.“ Vypísal recept, pozdravila som sa a odišla. Navštívila lekáreň, vybrala lieky a tešila sa do postele.

 Po prvej tabletke mi došlo zle. Po druhej tiež. Počas noci sa mi stav zhoršil. Mysela som si, že je to normálne. Celý deň som sa cítila horšie a horšie. Večer mi stúpla teplota na 39.5, boleli ma pľúca nevedela som sa poriadne nadýchnuť. Frajer sa na mňa nemohol pozerať, naložil ma do auta a odviezol na pohotovosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 To Vám váš doktor povedal, že máte angínu?“ zarazene na mňa pozrel. Prikývla som.

„Ani Vás nepopočúval, či máte čisté dýchanie, alebo nie?“ pokrútil hlavou.

„Je rozdiel medzi angínou a ťažkým zápalom priedušiek, a on by to mal vedieť. A okrem iného, tie lieky, ktoré Vám predpísal obsahujú látku, na ktorú ste alergická, a nakoľko máte astmu, mohli vám ublížiť, ale v žiadnom prípade nie pomôcť.“ urobil záver. 

Zmenil mi lieky, a povedal, aby som zmenila aj doktora. Už som si mylela, že je po všetkom, že si pôjdem vybrať lieky a šupito presto do postele. Necítila som sa vôbec dobre, no to som ešte nevedela, čo ma čaká, kým zoženiem pohotovostnú lekáreň. (otvorenú po 21.00) 

V celej Petržalke nie je ani jedna pohotovostná lekáreň. A to sme niekoľkotisícové sídlisko. Tak sme sa museli vybrať na Račianske mýto, kde viem, že je lekáreň otvorená nonstop. Unavená som padla do postele a dúfala, že aspoň tieto lieky zaberú. Zabrali, ešte nemám vyhrané, ale úspešne bojujem. 

 P.S.Na koniec by som sa iba chcela „poďakovať“ môjmu obvoďákovi, za problémy, ktoré mi spôsobil ale aj za tie, ktorým som sa vyhla. Ďakujem „pán doktor“...takú peknú Tour de Bratislava, kvôli Vašej chybnej diagnóze som už dlho nemala.   

Martina Valková - Bičanovská

Martina Valková - Bičanovská

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba človek, prezlečený v ženskom tele.... Zoznam autorových rubrík:  súkromnéaj toto život ponúka..

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu