reklama

Som iba čašníčka, no a čo?

Včera k nám došla návšteva. Dlhoročná známa mojej mamy. Tú osobu som si nikdy neobľúbila, lebo nemusím byť v prítomnosti niekoho, kto sa rád a neustále počúva. Zablúdila som k nim na jednu cigaretu a už to začalo......  “Tak ako Macka, páči sa ti v novej robote?“ spýtala sa tým najjedovatejším hlasom, aký som kedy počula.  „Samozrejme, mňa tá robota baví.“ odpovedala som sucho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (108)

„No,  ale to si nikdy nechcela ísť ďalej? Rásť? Vieš, robiť čašníčku je podľa mňa pod tvoju úroveň. Pozri sa na moju dcéru, tá vyštudovala s červeným diplomom, má diplom z Cambridge university, a precestovala pol sveta.“

 No a teraz robí za dvanásť tisíc v múzeu v Bratislave.....pomyslela som si v duchu, pretože som ju nedávno stretla a sťažovala sa mi. 

„Hm.....nemôžem sa s Vami o tomto baviť, pretože nikdy ste tú robotu nerobili, a nemáte ani šajnu, čo to obnáša.“ povedala som.

 „No bóóóže, čo to tak asi môže obnášať.....?“spýtala sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vravím, že ste to nepochopila. Skúste byť na nohách osemnásť hodín, robte tri dni v kuse, s maximálnym spánkom v priemere tri hodiny a potom sa môžeme porozprávať. Ale zarobím si dvakrát toľko ako Vaša študovaná dcéra.“ snažila som sa jej objasniť situáciu. 

„Hm...to vážne? Ale aj tak si myslím, že je to pod tvoju úroveň. Mala by si cestovať a niekde vonku si nájsť miesto napríklad aj čašníčky.“ 

Super, dlho mi nikto neorganizoval život.

 „Ono to nie je celkom iba robota čašníčky. Známy kúpil reštauráciu ma poprosil, či mu ju nepomôžem zabehnúť, čiže v tom spočívalo, zariadenie baru, vyberanie personálu, návštevy dodávateľov a podobné veci. Toto všetko mám na starosti.“ povedala som. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„No, snáď sa ti tam bude páčiť, ja akože nemám nič proti čašníkom, ale svojej dcére by som to nedovolila robiť.“ rázne poznamenala. 

Tak to som už dlhšie nemohla počúvať, zdvihla som sa a odišla. Dopekla, ozaj si niektorí ľudia myslia, že je to také jednoduché? Vie ona vôbec, aké ťažké je zohnať v dnešnej dobe dobrého čašníka? A čo vlastne myslela tým, že je to pod moju úroveň? Vírili mi v hlave myšlienky, chcela som sa vrátiť späť, ale nemala som chuť s ňou ďalej o tom diskutovať. Je mi jasné, že túto prácu dokáže robiť každý.

Stačí sa prejsť po nákupných centrách a vidíte mladé žaby, ktoré si chcú pomimo školy zarobiť.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Práve včera sa mi stalo, že som po dlhšom čase navštívila moju obľúbenú kaviareň. Prvé, čo ma zarazilo, že bola poloprázdna. /V tom čase, keď sme tam chodili,  museli sme zavolať, aby nám hodili rezervačku na stôl./

Ok, povedala som si, možno je slabší deň. Bolo tam asi desať ľudí, tak sme si sadli a čakali na obsluhu. Keď som sa po dvadsiatich minútach postavila a šla si objednať k baru, došlo mi, že z tohto chlapca nikdy nebude dobrý čašník. Dopili sme pohár vína, a ďalších tridsať minút čakali na nášho „rýchleho čašníka“. Odstopovali sme to. Úplne nás zaskočil tým, keď nám doniesol víno v tých istých pohároch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ok, to sa nerobí, ale aj to by sa dalo prekúsnuť.

 Nemôžem zhodnotiť prácu čašníka z objektívneho hľadiska, pretože, ako mi povedal frajer – mimochodom štrnásť rokov robí barmana, my máme profesionálnu deformáciu a nepozeráme sa na to „triezvo“, za všetkým hľadáme chyby a rozmýšľame, ako by sme to spravili lepšie. Mal pravdu.

 Dopili sme, zaplatili a odišli. Nikto nám neodpovedal na naše „dovidenia“, len som videla „čašníka“ ako pobehuje na rajóne s cigaretou v ruke a flirtuje s peknou mladou blondínkou.  Už vieme, tak skoro našu kaviareň nenavštívime.

 Ešte dlho do noci som rozmýšľala, aké má táto práca výhody a nevýhody, ale viem, že je to niečo, čo ma baví a preto to chcem robiť. 

 A spomenula som si na môjho obľúbeného profesora barmanského kurzu, ktorý vždy vravieval: „Nemyslite si, že keď ste dostali osvedčenie o absolvovaní kurzu, že ste dobrý barman, dobrý barman je iba s dlhoročnou praxou!“      

Martina Valková - Bičanovská

Martina Valková - Bičanovská

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba človek, prezlečený v ženskom tele.... Zoznam autorových rubrík:  súkromnéaj toto život ponúka..

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu