reklama

Keď smiech môže aj zabiť, alebo mám CHOCHP....

Pre vysvetlenie CHOCHP je chronická obštrukčná choroba pľúc. /Chronická obštrukčná choroba pľúc (CHOCHP) je celoživotné pľúcne ochorenie, ktoré je charakterizované obmedzením prietoku vzduchu dýchacími cestami. V pokročilých štádiách ochorenia sú nedostatočne okysličované životne dôležité orgány a pacienti sú odkázaní na kyslíkový prístroj (až 15 hodín denne).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Prečítala som si na nete.

 Jakých 15 hodín denne? Čo to je? Čo to má znamenať? Zľakla som sa. Zaskočila ma táto diagnóza, pretože po pravde som ako laik vôbec nevedela o čo ide.

Doktorka mi povedala, že to je dosť vážne ochorenie, pokiaľ sa nelieči a včas nediagnostikuje.  

 Začalo to bronchiálnou astmou, ktorú mi zistili asi pred deviatimi rokmi na spirometrii. Tento test spočíval v tom že mi dali vdychovať tri rôzne inhalačné roztoky. Od toho najslabšieho, po najsilnejší. K tomu najsilnejšiemu sme sa ani nedostali, pretože – najslabší mi skoro roztrhol pľúca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doktor ma poslal do čakárne s inhalačným sprejom, aby sa mi ukľudnila už jasná bronchiálna astma.  

„Keby ste bol chalan, máte modrú knižku“ povedal položartom doktor pri tom, ako vypisoval diagnózu. /vtedy bola ešte povinná vojna – mala by som šťastie/

 „Takže budete brať také a onaké lieky, taký a onaký inhalátor. Vyvarujte sa zafajčenému prostrediu, prachu, peľom, a všetkým možným alergénom, ktoré Vám môžu spôsobiť astmatický záchvat.“ dodal.

  Paráda, pomyslela som si. Takže nakoľko som alergická na prach, pele, trávu, palinu, ambóziu a roztoče, nemám pomaly ani vychádzať von? Pardon a k tomu som ešte aj astmatička....Hm...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Sprvoti som poctivo brala všetky medikamenty predpísané doktorom. Nakoľko sa mi stav zlepšil, nemala som žiadne astmatické záchvaty /teda okrem toho, keď som sa z chuti zasmiala, ledva som lapala po dychu, ale považovala som to za normálne/, tak som si povedala, že nemusím tie lieky brať stále. 

Ako, veľmi som sa mýlila.... 

Alergologička: „Takže vy máte záchvat, keď sa smejete?“  spýtala sa ma. 

Viem, znie to divne, ale je to tak. A propos, VEĽMI rada sa smejem, však ako sa hovorí, smiech lieči... 

„Áno, keď sa z chuti zasmejem, tak sa neviem nadýchnuť.“ odpovedala som „Tak to máte najťažšie štádium astmy.“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skvelé....poslala ma na ďalšie vyšetrenia a diagnóza znela : CHOCHP  

Takže teraz som na inhalačnom spreji pomaly „závislá“, bez neho si neviem predstaviť život.... Neviem, či sa to dá vyliečiť úplne, alebo ostanem celý život odkázaná na inhalátory.  

Je to paradox, poväčšine sa vraví, že smiech lieči....ale verte mi v mojom prípade môže viesť k veľmi závažným zdravotným problémom...  

Martina Valková - Bičanovská

Martina Valková - Bičanovská

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba človek, prezlečený v ženskom tele.... Zoznam autorových rubrík:  súkromnéaj toto život ponúka..

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu